Statut Fundacji Rozwoju Edukacji i Krzewienia Kultury „Myśli Nieidealne”

§1

1.Fundacja o nazwie Fundacja Rozwoju Edukacji i Krzewienia Kultury „Myśli Nieidealne” zwana dalej Fundacją, działa na podstawie Ustawy z dn. 6 kwietnia 1984 r. o fundacjach oraz postanowień niniejszego statutu.
2.Fundacja została ustanowiona przez Grzegorza Kamińskiego zwanego dalej Fundatorem, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Agnieszkę Anitę Kunecką w kancelarii notarialnej w Lublinie, przy ul. Lipowej nr 19/21.

§2

1.Siedzibą Fundacji są Sadurki w gminie Nałęczów
2.Czas trwania fundacji jest nieoznaczony.
3.Terenem działania Fundacji jest cały obszar Rzeczpospolitej Polskiej, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów, Fundacja może prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.

§3

1.Fundacja posiada osobowość prawną.
2.Nadzór nad Fundacją sprawuje minister właściwy ds. kultury i dziedzictwa narodowego

§4

Fundacja może ustanawiać certyfikaty, odznaki i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji, przyczyniającym się do realizacji celów fundacji.
Rozdział II. Cele i zasady działania Fundacji

§5

Celem fundacji jest realizacja zadań społecznie użytecznych poprzez prowadzenie działalności pożytku publicznego w następujących obszarach:
a. działalności charytatywnej;
b. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych;
c. podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej;
d. nauki, edukacji, oświaty i wychowania;
e. działalności na rzecz dzieci i młodzieży;
f. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury, rzemiosła i dziedzictwa narodowego;
g. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej;
h. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego;
i. promocji i organizacji wolontariatu.

§6

1.Fundacja prowadzi działalność pożytku publicznego w sferze zadań publicznych określonych w art. 4 ust. 1 stawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie w zakresie:
a. działalności charytatywnej (Art. 4 ust. 1 pkt 3);
b. podtrzymywania i upowszechniania tradycji narodowej, pielęgnowania polskości oraz rozwoju świadomości narodowej, obywatelskiej i kulturowej (Art. 4 ust. 1 pkt 4);
c. działalności wspomagającej rozwój wspólnot i społeczności lokalnych (Art. 4 ust. 1 pkt 13);
d. nauki, szkolnictwa wyższego, edukacji, oświaty i wychowania (Art. 4 ust. 1 pkt 14);
e. działalności na rzecz dzieci i młodzieży , w tym wypoczynku dzieci i młodzieży (Art. 4 ust. 1 pkt 15);
f. kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego (Art. 4 ust. 1 pkt 16);
g. wspierania i upowszechniania kultury fizycznej (Art. 4 ust. 1 pkt 17);
h. ekologii i ochrony zwierząt oraz ochrony dziedzictwa przyrodniczego (Art. 4 ust. 1 pkt 18);
2. Fundacja realizuje swoje cele poprzez prowadzenie nieodpłatnej działalności pożytku publicznego w następujących obszarach:
a. pozyskiwanie funduszy na potrzeby realizacji celów Fundacji;
b. wspieranie materialne Szkoły Podstawowej w Sadurkach (zwanej dalej Szkołą);
c. organizowanie, pozyskiwanie i przekazanie środków finansowych oraz rzeczowych niezbędnych do wyposażenia, inwestycji i remontów Szkoły;
d. prowadzenie porad i konsultacji dla rodziców, nauczycieli, pedagogów;
e. organizacja i prowadzenie zajęć dodatkowych dla uczniów Szkoły;
f. wspieranie działalności oświatowo-wychowawczej Szkoły, w tym finansowanie zakupu pomocy naukowych i szkolnych;
g. wspieranie i organizowanie różnorodnych form aktywności młodzieży w zakresie edukacji, wychowania, kultury fizycznej i sportu, kultury, sztuki, ochrony dóbr kultury i dziedzictwa narodowego;
h. organizacja i wspieranie pozaszkolnych form edukacji kulturalnej i artystycznej;
i. organizacja prezentacji oraz zajęć związanych z wykonywaniem polskiego rzemiosła;
j. promowanie rzemiosła oraz związanego z nim stylu życia w Polsce i za granicą;
k. propagowanie ekologicznego stylu życia;
l. wspieranie produktów i usług proekologicznych;
m. realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnych oraz prezentowanie stanowiska w mediach;
n. Uczestnictwo, organizowanie, współtworzenie w kraju i za granicą:
i. warsztatów
ii. imprez kulturalnych,
iii. festynów,
iv. spotkań społeczności
v. spotkań z osobami związanymi ze sportem lub kulturą,
vi. szkoleń, kursów, konferencji, seminariów i wykładów,
vii. koncertów,
viii. występów,
ix. wystaw, plenerów, wernisaży
x. happeningów marszów, akcji masowych, akcji cyklicznych,
xi. aukcji i konkursów;
o. prowadzenie kampanii na rzecz zasygnalizowania lub rozwiązania problemów związanych z realizacją celów statutowych;
p. współpraca z instytucjami publicznymi, w tym samorządowymi, rządowymi, z osobami prawnymi i fizycznymi w kraju i za granicą – zainteresowanymi realizacją celów Fundacji;
q. prowadzenie projektów szkoleniowych, informacyjnych, edukacyjnych i kulturalnych;
r. promowanie młodych twórców;
s. realizacja działań wizerunkowych i promocyjnych, ukierunkowanych w szczególności na budowanie i umacnianie wizerunku instytucji kulturalnych, szkół, lokalnych społeczności, gminy Nałęczów i miejscowości Sadurki;
t. udział w targach i innych wydarzeniach turystyczno-kulturalnych;
u. tworzenie oferty kulturalnej ukierunkowanej na zaspokojenie potrzeb społecznych;
v. aktywny udział w lokalnych, regionalnych, krajowych oraz międzynarodowych sieciach współpracy, działających na rzecz rozwoju kultury i sztuki;
w. doradztwo w zakresie pozyskiwania zewnętrznych funduszy, w szczególności w zakresie związanym z realizacją celów statutowych Fundacji;
x. prowadzenie działalności wydawniczej oraz publikacji internetowych w zakresie realizacji celów statutowych;
y. współpracę z artystami, projektantami, instytucjami kultury i designu, innymi organizacjami pozarządowymi;
z. realizacje zadań publicznych i grantów.
3. Fundacja realizuje swoje cele poprzez prowadzenie odpłatnej działalności pożytku publicznego w następujących obszarach:
a. prowadzenie porad i konsultacji dla rodziców, nauczycieli, pedagogów;
b. organizacja prezentacji oraz zajęć związanych z wykonywaniem polskiego rzemiosła;
c. realizacja kampanii informacyjno-edukacyjnych oraz prezentowanie stanowiska w mediach;
d. Uczestnictwo, organizowanie, współtworzenie w kraju i za granicą:
i. warsztatów
ii. imprez kulturalnych,
iii. festynów,
iv. spotkań społeczności
v. spotkań z osobami związanymi ze sportem lub kulturą,
vi. szkoleń, kursów, konferencji, seminariów i wykładów,
vii. koncertów,
viii. występów,
ix. wystaw, plenerów, wernisaży
x. happeningów marszów, akcji masowych, akcji cyklicznych,
xi. aukcji i konkursów;
e. prowadzenie projektów szkoleniowych, informacyjnych, edukacyjnych i kulturalnych;
f. realizacja działań wizerunkowych i promocyjnych, ukierunkowanych w szczególności na budowanie i umacnianie wizerunku instytucji kulturalnych, szkół, lokalnych społeczności, gminy Nałęczów i miejscowości Sadurki;
g. tworzenie oferty kulturalnej ukierunkowanej na zaspokojenie potrzeb społecznych;
h. doradztwo w zakresie pozyskiwania zewnętrznych funduszy, w szczególności w zakresie związanym z realizacją celów statutowych Fundacji;
i. prowadzenie działalności wydawniczej oraz publikacji internetowych w zakresie realizacji celów statutowych.
4. Przychody z odpłatnej działalności pożytku publicznego są przeznaczane wyłącznie na działalność pożytku publicznego.


Rozdział III. Majątek i dochody Fundacji

§7

Majątek Fundacji stanowi fundusz założycielski w kwocie 3 000 zł (słownie: trzy tysiące, złotych) oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.

§8

1. Przychody fundacji pochodzą z:
a. darowizn, spadków, zapisów;
b. świadczeń osób fizycznych i prawnych polskich i zagranicznych oraz innych jednostek organizacyjnych;
c. dotacji, subwencji i grantów;
d. zbiórek i imprez publicznych lub prywatnych;
e. festiwali, konkursów, aukcji, loterii i licytacji;
f. majątku fundacji;
g. odsetek i lokat bankowych;
h. fundraisingu i crowdfundingu;
i. odpłatnej działalności pożytku publicznego.
2. Całość przychodów uzyskiwanych przez Fundację jest przeznaczana wyłącznie na działalność statutową.

Rozdział IV. Władze Fundacji

§9


Władzą Fundacji jest Zarząd Fundacji, zwany dalej Zarządem.

§10

1. Zarząd składa się z od 1 do 3 osób, w tym Prezesa. Fundator może być członkiem Zarządu.
2. Zarząd jest powoływany i odwoływany przez Fundatora, na czas nieokreślony.
3. Członkostwo w Zarządzie ustaje na skutek:
a. złożenia pisemnej rezygnacji na ręce Fundatora,
b. utraty praw obywatelskich,
c. śmierci członka Zarządu,
d. odwołania przez Fundatora.
4. Zarząd w całości lub każdy z jego członków może być odwołany przez Fundatora w dowolnym czasie.

§11

1. Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Do kompetencji Zarządu należy:
a. wytyczanie głównych kierunków działalności Fundacji
b. kierowanie bieżącą działalnością Fundacji,
c. realizacja celów statutowych,
d. sporządzanie planów pracy i budżetu,
e. sprawowanie zarządu nad majątkiem Fundacji,
f. sporządzanie corocznych sprawozdań finansowych i sprawozdań z działalności Fundacji,
g. reprezentowanie Fundacji na zewnątrz,
h. uchwalanie regulaminów i innych aktów prawa wewnętrznego,
i. zatrudnianie/zwalnianie pracowników i ustalanie wysokości ich wynagrodzenia,
j. zawieranie umów w imieniu Fundacji,
k. wnioskowanie do Fundatora o zmianę statutu Fundacji,
l. wnioskowanie do Fundatora o połączenie z inną fundacją lub likwidację Fundacji.
3. W przypadku śmierci Fundatora/-ki lub niezdolności do podejmowania czynności prawnych, dotychczasowe kompetencje Fundatora/-ki przechodzą na Zarząd.

§12

1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w miarę potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Prezes, przesyłając informację o terminie pocztą elektroniczną, a w przypadku braku takiej możliwości listem poleconym, na co najmniej 3 dni przed planowanym spotkaniem.
3. O posiedzeniu muszą zostać poinformowani wszyscy członkowie Zarządu.
4. Zarząd podejmuje decyzje za pomocą uchwał zwykłą większością głosów przy obecności co najmniej połowy swoich członków, jeśli dalsze postanowienia nie stanowią inaczej. W przypadku równego rozłożenia głosów decyduje głos Prezesa.
5. Zarząd może także obradować w trybie pisemnym, w tym w formie elektronicznej, online lub przy wykorzystaniu innych środków bezpośredniego porozumiewania się na odległość i w tym trybie podejmować decyzje.

§13

1. Oświadczenia woli w imieniu Fundacji we wszystkich sprawach składać może każdy członek Zarządu samodzielnie.
2. Zarząd może powołać pełnomocników do prowadzenia określonych pełnomocnictwem spraw, w tym do składania oświadczeń woli.

Rozdział V. Postanowienia końcowe

§14

Zmian w statucie Fundacji dokonuje Fundator. Zmiana może dotyczyć celów określonych w akcie założycielskim.

§15

1. Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
2. Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
3. W sprawach połączenia z inną fundacją decyzję podejmuje Fundator.

§16

1. Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów, dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
2. O likwidacji Fundacji Zarząd zawiadamia ministra właściwego do spraw ds. kultury i dziedzictwa narodowego
3. Decyzję o likwidacji podejmuje Fundator.
4. Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą decyzji Fundatora na rzecz działających w RP organizacji o zbliżonych celach.

Przewijanie do góry